Sabtu, 18 April 2009

KADANGKALA HIDUPMU MENANGIS




SUTERA INN INANAM


Kadangkala hidup mengharuskanmu menangis tanpa sebab yang nyata. Kamu merasa sudah berbuat baik dan benar, tetapi masih banyak kritikan yang dialamatkan kepadamu. Inilah yang saya hadapi sekarang. Baru-baru ini saya pergi ke K.K inanam untuk berjumpa kenalan yang tidak pernah saya jumpa, gadis ini berasal dari Tambunan, hanya bekerja sebagai pembantu rumah bagi kakak sepupunya.Nama gadis ini suzana atau biasanya saya panggil vievie. Saya sanggup pulang kerja terus ke Inanam kerana saya yakin perhubungan saya dengannya adalah atas Rencana Tuhan kerana ia bermula dari silap number atau number kawan saya yang lama yang direcycle telah dibeli dan dipakai oleh suzana. Esoknya saya pergi ke Kolombong dibelakang Gaint RUMAH kawan saya ni.Malangnya telefon saya tidak diangkat dan berkali-kali saya cuba menelefon tetapi tidak juga dijawp.Rupa-rupanya kakak sepupunya tidak mahu saya menemuinya dengan alasan saya ni tidak dikenali dan takut apa-apa terjadi. Saya sungguh sedih kerana susah payahnya saya untuk berjumpa kawan saya ini dibalas degan alasan yang sebegini. saya kira keputusan yang saya ambil ini tepat,tetapi saya keliru dan meragui rencana Tuhan.Apakah ini benar yang Tuhan INGINKAN ataukah Tuhan berkata belum masanya lagi.
Dengan hati kecewa saya pulang ke K.k dengan penat lelah yang tidak berbaloi. Saya tidak menyalahkan Suzana kerana saya percaya dia juga ingin menemui saya tapi mungkin inilah aturan TUHAN kepada kami...belum masanya...
Jangan putus asa !! Bangkitlah !!

Matahari tanpa sinar tidak layak disebut matahari. demikian juga diri kita. kita adalah matahari yang seharusnya memancarkan sinar, sekalipun mendung kelabu menutupi pandangan orang untuk melihat keindahan cahayamu.
saya sering mengeluh marah ketika kamu melihat orang lain mencapai apa yang mereka hajatkan.
Untuk apa kamu menginginkan keberhasilan orang lain?
Bukankah saya sudah menghasilkan kejayaan saya sendiri?

renungi kata-kata ini"
Matamu tidak tertumpu kepada rancangan-Ku yang dahsyat atas hidupmu, melainkan tertuju kepada karya-Ku yang luar biasa atas hidup orang lain.
Jadilah seperti air..Selalu mengalir...merentasi semua benda, menembus semua sisi dan tanpa batas.
Anak-Ku,,,jangan mau dikalahkan oleh keadaan,,tetapi kalahkan keadaaan !!
Anak-Ku yang terkasih,,,jangan sakit hati ketika kau ditegur, padahal kau merasa sudah melakukannya yang terbaik.
Kesakitan hati itu hanya akan membuat tidurmu tidak nyenyak dan perasaanmu tidak nyaman.
Buanglah itu dari hatimu dan pikiranmu !
Kuasailah dirimu sedemikian rupa hingga kamu bisa mengatasi perasaan diperlakukan tidak adil, dilecehkan, diremehkan ataupun dikhianati oleh sesamamu.
Bukankah untuk itu kau hidup? untuk melihat kenyataan bahwa di dunia ini yang paling mengerti perasaanmu dan menerima dirimu apa adanya hanya AKU?
Jauhilah segala bentuk kemarahan, tetapi jangan jauhi AKU.
Anak-Ku, ingatlah hal ini baik-baik. Aku selalu mebuka tangan-Ku lebar-lebar untuk memberimu rasa aman, kapanpun kau membutuhkannya.
AKU senantiasa menyiapkan bahu untuk tempat kepalamu bersandar dan mencurahkan tangis.
AKU melakukannya karena AKU sungguh-sungguh peduli padamu !!
Ayah yang selalu mengasihimu, ,
YESUS


BIARPUN TUHAN SELALU MEMBERI KITA BUNGA KEKTUS BERDURI, TERIMALAH KERNA SUATU SAATNYA KEKTUS ITU BISA MENGELUARKAN BUNGA-BUNGA YANG CANTIK DAN INDAH...........

1 komentar:

Rachel Piong mengatakan...

hidup sudah mmg selalu mcm tu..kan?cuma lain orang lain masanya..kadang itu amat m'yakitkan..namun itu semua kuasa dari Tuhan..Pernah terfikir??---> musim hujan...(tengkujuh) kita berdoa pada Tuhan agar hentikan hujan...dan musim panas...kita m'rayu padaNya untuk turunkan hujan..Tuhan tidak beri apa yg kita inginkan...tetapi...Dia berikan apa yang terbaik untuk kita..anaknya..jangan sesekali m'ragui kekuasaannya kerna tidak ada apa yg mustahil bagi Dia..

BIBLE SEARCH

Choose a Bible Book or Range
Type your text here
Ignore Case
Highlight Results